HUISREGELS

1- Omgang:
Binnen onze praktijk geldt: Men dient elkaar met respect te behandelen ongeacht afkomst, huidskleur, religie, politieke voorkeur of geaardheid. Bij het niet in acht nemen van deze regel zal de overtreder bij ons niet meer welkom zijn.

2- Niet nakomen afspraak/te laat op afspraak:
Wij verzoeken u op het afgesproken tijdstip van uw afspraak aanwezig te zijn. Indien u te laat komt kan de behandeling niet doorgaan. Wij zijn dan ook genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen. Afspraken die niet tijdig afgezegd/verplaatst worden (minimaal 24 uur van tevoren!) worden in rekening gebracht. Afspraken op maandag dienen vóór vrijdag 17.00 uur verplaatst of afgezegd te worden. Op deze manier kunnen wij de voor u gereserveerde tijd nog benutten, om andere patiënten in te kunnen plannen. U kunt uw afspraak afmelden of verzetten door telefonisch contact met ons op te nemen en buiten kantoortijden door ons te mailen. Waarom berekenen wij deze kosten? Wanneer u niet aanwezig bent, staat een behandelkamer leeg. Dat vinden wij zonde en dat kost ons geld en tijd. Er staat namelijk een team klaar, Deze mensen kunnen op dat moment geen zorg verlenen. Om deze reden zijn wij genoodzaakt deze kosten bij u door te berekenen. U dient deze nota op de praktijk af te rekenen vóór uw eerstvolgende afspraak. Let op: de nota die u hiervoor krijgt wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.

3- Afspraakherinnering service:
Wij verzoeken u om uw eigen afspraken goed bij te houden. De SMS-service is bedoeld als extra geheugensteuntje voor de patiënt. De patiënt kan aan onze SMS-service nadrukkelijk geen enkel recht ontlenen of claimen dat hij deze niet of te laat heeft ontvangen. Het vergeten van een afspraak omdat u geen of te laat SMS/e-mailherinnering zou hebben ontvangen is uw eigen verantwoordelijkheid

4- Werktijden:
De Fysiotherapeuten werken alleen op afspraak van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 20:00 en op zaterdag van 09:00 tot 16:00. De praktijk is telefonisch bereikbaar van maandag t/m Vrijdag van 09:00 tot 17:00 en op Zaterdag van 09:00 tot 15:00. Buiten deze tijdstip kunt u altijd contact met ons opnemen via Whatsapp of via E-mail. Wij zullen zsm reageren.

5- Duur behandeling:
Een zitting fysiotherapie duurt ca 25mn.

6- Vergoeding
· De verantwoordelijkheid of de patiënt (voldoende) verzekerd is voor fysiotherapie en/of manuele therapie ligt zonder uitzondering bij de patiënt zelf. U kunt uw polisvoorwaarden raadplegen of contact opnemen met uw zorgverzekeraar bij twijfel. Daarbij draagt u de financiële verantwoordelijkheid voor de behandelingen die niet worden vergoed door de zorgverzekering. Heeft u eventuele vragen over uw polisvoorwaarden kunt u deze altijd stellen aan uw fysiotherapeut. · U wordt geacht op de hoogte te zijn van uw polisvoorwaarden die uw zorgverzekering stelt. · Indien u niet aanvullend vergoed bent, dient u de rekening direct na de behandeling aan de balie te betalen. Dat kan alleen met pin betaald woorden. · Om uw behandeling(en) te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar kunt u niet op dezelfde dag door een andere fysiotherapeut behandeld worden.

7- Privacy:
Uw fysiotherapeut houdt, om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren een registratie bij van uw medische en administratieve gegevens. Op deze registratie is de Wet Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Uiteraard gaat uw fysiotherapeut zorgvuldig met uw gegevens om. U heeft altijd recht op informatie en op inzien van uw behandeldossier. Indien u meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd kunt u de behandelende fysiotherapeut verzoeken deze te wijzigen. De fysiotherapeut mag zonder uw toestemming geen gegevens uit uw behandeldossier doorgeven aan derden

8- Aanmelden:
Bij aanmelding wordt er gevraagd naar uw NAW-gegevens, uw verzekering en indien van toepassing naar de verwijsbrief. Het is van belang dat u duidelijk aangeeft om welke klachten het gaat en of u specifiek behandeld wilt worden door een gespecialiseerde fysiotherapeut. Sinds 1 juni 2009 zijn wij verplicht uw Burgerservicenummer (BSN) in onze administratie op te nemen. U dient zich bij de eerste behandeling te legitimeren met een geldig rijbewijs, paspoort, identiteitskaart of vluchtelingendocument. Tijdens de eerste behandeling wordt er een onderzoek gedaan. Dit onderzoek zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen. Naar aanleiding van de resultaten uit dit onderzoek zal er een behandelplan worden opgesteld. Dit behandelplan zal de therapievorm en het aantal behandelingen omvatten en met u worden besproken.

9- Diefstal:
Wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal, beschadiging en verlies van eigendommen van onze bezoekers.

10- Rookbeleid:
Roken is binnen onze praktijk niet toegestaan.

11- Oefenmateriaal:
Er wordt van de cliënt verwacht het gebruikte oefenmateriaal na gebruik netjes op te bergen.

12- Klacht:
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz): Wij zijn aangesloten aan de Klachtenregeling en Geschillencommissie KNGF.
13- Inschrijving:

Bij inschrijving bij onze praktijk verklaart u akkoord te gaan met onze huisregels.

14- Hygiëne
Bij hands-on behandelingen is er een direct lichamelijk contact tussen u en uw fysiotherapeut. Wij verwachten dat u hier in uw persoonlijke verzorging rekening mee houdt, als u voor een behandeling komt.